Pages

KEK TRADISIONAL SARAWAK






Salam.....Memperkenalkan Kek Tradisional Orang Sarawak, turun temurun dari moyang pertama ke moyang kedua, ketiga, dan ke nenek pertama, ke nenek kedua dan seterusnya, seterusnya ke generasi yang pertama...dan sehinggalah sekarang.

Kek Hati Pari diberi, mungkin sebab hati pari yang hitam, jadi kek ini pun hitam, maka ia di namakan Kek Hati Pari (Orang sarawak madah kek ati parik).

Istimewanya kek ini dikukus 8 jam tanpa henti. Ketahanan kek ini tidak dapat di bandingkan dengan kek kek lain yang berada di alam maya ini.

Kek ini dibuat oleh mak saya sendiri, beratnya sahaja melebihi 3.4 -3.5 kilogram, wow..berat sangat, jadi tidak hairanlah kek ini harganya mahal disebabkan kos pos yang mahal.Saiznya pula 9 x 9 inch dengan harga RM 145 seloyang.

Kek ini selalu dan wajib dihidangkan pada hari Raya di Sarawak. Kek ini merupakan kek wajib semasa raya, namun tidak semua orang sarawak yang pandai membuat kek tradisional ini.

Jom rasa kek ini, bagi sesiapa yang ingin, boleh beli separuh kek yang beratnya kira-kira 1.7 kilogram dengan harga RM 75.00 sahaja(termasuk kos POS LAJU.

Untuk tempahan, sila isi form BORANG PESANAN KEK di sisi blog.


Em...sekian sahaja untuk kali ini....

JOM BELI kek ONLINE

Regards

BAHTIAR MAHIDIN
12.35 tengahari
1 Ogos 2009

0 ulasan: