Pages

Semalaman di kuala Kangsar, Perak

Assalamualaikum wbt,

Moga hari ini lebih baik dari semalam, hari-hari di Kuala Kangsar, berulang alik ke sg Siput amat memenatkan, semalam ku tido lena, dari pada hari yang sebelumnnya. Sebelumnya, aku sampai pukul 3 pagi tidak tido, sedangkan family ku dah lama berdengkur. Nak tau sebab apa?

Sebenarnya, aircond nye sejuk sangat, selimut pun guna kain pelikat, jadi selimutkan badan, kaki sejuk, selimutkan kaki, badan sejuk. Jadi aku ambik keputusan nak kurangkan suhu air cond hotel ne(Rumah Rehat Bukit Chandan). Dalam gelap, pukul 3 pagi, aku cari lah dekat katil adik aku remotenya, tapi tak jumpa-jumpa, badan pun dan bergegar kesejukan. Aku pun tak boleh tido dalam air cond, sakit hulu hati. Cari punye cari tak jumpa, last-last aku tutup terus aircond tu, suis utama dia, family aku tak sedar, pukul 3 pagi siapa yang nak sedar.

Esoknye, diorang cakap panas, aku diam je, adik aku cakap, aircond off sendiri, em..aku masih gak membisu, padahal aku yang off kan. Pagi ini, baru aku bagi tau, sebenarnye aku yang off aircond tu. Em, baru aku boleh tido...kan adil..ha...ha...

Em..hari ini aku akad nikah, selepas maghrib, InsyaAllah. Petang ne, hafiz dan isterinya datang. jadi kami sama-sama pegi ke sg siput.

Em ada satu lagi, aku kena buat pilihan, sama ada aku resign kerja di Madie ALliance sdn bhd dan kerja di Mexajati Sdn Bhd, di satu pihak, aku rasa aku nak resign di Madie Alliance sebab aku rasa tak berbaloi aku kerja di situ, lebih baik aku cari new experience di Mexajati Sdn Bhd, lagipun pihak sana dah me'welcome' kan aku untuk kerja company tu,ok gak ku tengok company tu. Apa-apa pun aku nak dengar pendapat kawan-kawan ku, aku dah pun bagi resign letter kat Pengurusan Madie Alliance Sdn Bhd.

Nak cerita lagi, dah penat, tadi apis telefon, dah hilang dah idea

itu je lah untuk hari ne..wasasalam

2 ulasan:

sKe2Ti said...

owh....ktk tutup air-cond paduhal.buat muka slumber derk nya...

aku mozu said...

salam bahtiar.. selamat pengantin baru.. hadiah?? ko kawen lg 1 baru aku bagi. haha... rupenye penyakit ulu ati pedih tu ade lg.. aku nk cdgkan ganti je ngn ulu keris.. ok.. cite ko best tp lain kali jgn wt org panas mcm tu. aku cukup anti org tutup kipas time aku tdo.. biasenye mak aku la, nk suruh aku bangun subuh. huhu!