Pages

Sepanjang MINGGU ne...





Assalamualaikum...

Sepanjang minggu ini, ada cerita yang pelik tapi benar, benar dan pelik dan pelik yang pelik.

Cerita pertama begini, aku selalu pagi pagi memang selalu sampai awal ke opis, aku sampai-sampai je terus online. Aku online sebab nak tau sama ada pembeli kek dah bank in tak duit. Aku bukak-bukak je internet, masuk terus ke yahoo. Em..memang ada e-mail, jadi keputusannya, kejap lagi aku pergi pos office untuk pos kek yang sudah siap. Aku pun menaiki motosikal ku memecut ke pejabat Pos yang berhampiran. Di ringkaskan cerita, aku sudah parking dan berjalan ke pejabat Pos, dalam aku berjalan tu, terjadi dialog aku dengan seorang tua yang tetiba menegur aku. Setelah menegur, aku pun buat buat kenal, dia dengan selamba hendak bersalam dengan aku dan memegang erat tanganku (tidak dilepaskan)..antara dialognya

orang tua : oh..lamak sik jumpa kau..siner ko kinek tok? (Lama tak jumpa, di mana kerja sekarang)

Aku: Oh..kamek kerja di Batu 2 sia (Aku kerja di Batu 2)

Orang Tua : Sambil memegang tanganku :Kamek anak saudara Morshidi, bapak kitak kenal kamek. ( Aku anak saudara Morshidi, bapak ko kenal aku)

Aku: Oh....(walaupn aku tak tau siapa Morshidi tu)...

Orang tua : Kitak diam siner kinek tok? (Ko tinggal kat mana sekarang ne?)

Aku: Kamek diam di perumahan astana, kitak? (Aku dok kat perumahan astana, pakcik?)

Orang Tua : Aku pun diam di kpg astana (Aku dok kat kpg astana gak)

Aku :
Orang tua: Kitak kerja apa kinek tok ? (Ko kerja apa sekarang?)

Aku: Kerja dalam bidang pembinaan,

Orang Tua: Kamek kerja JKR.

Aku: JKR siner? (JKR mana?)

Orang Tua : JKR Wisma Tingkat 13, Heh..aku nok minjam duit RM 8 lok, tayar aku tek pancit....

Aku : Ner moto kitak (mana moto kitak)

Orang tua: Ada...sinun..(Ada di sana)--
Aku:..Kamek pos lok pakcik (aku gie pos dulu)

Orang Tua: Ok,

Lepas aku selesai urusan pos, dia aku tengok dah hilang entah mana, aku pun lari, jalan pusing pusing pejabat Poa tu, kemudian ke tempat park moto aku...

Pelik..kat Kuching dah ada gak orang macam ne.

Emm....

Sesi Bergambar: KEK LAPIS

Semalam sempat gak aku mengambil gambar kek yang terbaru, kawan kawan boleh tgk kat sisi blog aku. (Cantik tak)..Best gak ambik gambar, model nya adalah kek lapis.

Aku beli satu sampel kek Lapis Pandan Coklat, em....sedap...sebelum aku makan kek itu bersama keluargaku, aku sempat gak mem'posing' kan kek itu supaya nampak menarik, dan bila orang tengok mesti rasa nak makan....em...

Terus terang, kek lapis Pandan Coklat ne, memang sedap. Aku puji orang yang buat ne, pandai dia buat kek lapis. Rasa nye berlemak dan berkrim dan di sukai ramai. Bagi sesiapa yang ingin, boleh lah tempah kat aku.



Kalau nak diskaun, boleh di runding...takde masalah...tujuan ekonomi untuk menyempurnakan fardhu kifayah, bukan aku nak untung semata mata. Aku lebih suka dapat menyempurnakan kewajipan sosial berbanding memikirkan keuntungan semata-mata, sebab itu aku nak 'merakyatkan' harga kek lapis sarawak.

Em..cukuplah sekadar itu, kek lapis Pandan Coklat ne..dalam gambar je..kami dah abis makan dah semalam. Pagi ne ada lebih sikit.



Wassalam

0 ulasan: