Pages

flash BANNER

hari ne aku belajar buat flash banner..emm...syukur...

kek lapis


flash banner kek lapis

ne lah hasilnya...


Sambung lagi cerita kita...hari ne saya nak kongsi ilmu sedikit..mudahan dengan perkongsian ini ada manfaatnya bersama...

1. Untuk membuat flash banner sendiri, sila download Photoscape...anda boleh download di download.cnet.com...cari photoscape...

2. lepas anda download...sila install macam biasa....

3. dah install..buka lah macam biasa....di atas tu ada tab editor...sila klik pada tag editor....

4. cari gambar yang anda hendak jadikan background....

5. buat font..dan cari aplikasi yang best best untuk flash anda...

6. buat 3-4 (bergantung)...gambar/gif pic....contoh macam di atas...saya mula mula buat KEK LAPIS SARAWAK..ne gambar 1 (SAVE)...PELBAGAI WARNA, RASA dan PILIHAN ..ne gambar 2 (SAVE)..dan seterusnya....

7. dah SAVE 3 Gambar?...ok seterusnya..pergi ke tab AniGIF kat atas tu...jumpa tak?..tak jumpa, sila telefon bomba k...

8. crop ketiga tiga imej tadi ke dalam ruangan...

9. set kan masa dan pelbagai lagi anda boleh buat...

10. jgn lupa photobucket...ini untuk hosting (betul ker) flash banner anda....biasa biasakan dgn photobucket...

selamat BERAMAL...........tahniah anda berjaya belajar sesuatu yang baru hari ini...

2 ulasan:

aku mozu said...

aku bkn nk comment flash banner ko... aku ok je. Bgus jgak ko mkin hari mkin blaja n bertambah ilmu ko.

Cume aku nak complaint psl tag ko yg kt bwh blog...

cara susunan dia bleh wt kompius la... cube ko bace balik ayat kt tag ko... ko akan jupe.. "al baqarah ALLAH artis babi berkepala manusia"

x janggal ke????!!

aku x salahkn ko sbb aku tau memang paparan tag tu dah setting mcm tu... cume bahaya ayat tu.. sbb xde tanda bacaan lain.

harap amik perhatian

Raithab said...

ok thanks...